[ חזרה לגלרייה ]

88
ר.ס.ס. פוסטים אחרונים ספר לחבר הוסף לפייסבוק הוסף ציוץ בטויטר

תוכנית עסקית למיזמי אינטרנט


מיזם שעוסק או מתעתד לעסוק בעולם האינטרנט חייב לקחת בחשבון מכלול שלם של פרמטרים המהווים, כולם יחד וכל אחד לחוד, מקשה אחת שחייבת להשתלב ולנגן בהרמוניה ובאחידות. 

בהקמת מיזם אינטרנט, בין אם הוא בא לספק מענה לעולם התוכן ובין אם לעולם הסחר, צריך להביא בחשבון מכלול רחב של שיקולים במגוון נושאים:
  • טכנולוגיים, על מידת הגמישות להתאמתם לאילוצי שלבי ההתפתחות השונים של המיזם. תחת ההיבטים הטכנולוגיים נמצאים כלי הפיתוח, בסיס הנתונים, מערכות הניהול (Back office), אמצעי האחסון, רמת הביצועים, שרידות, אבטחה ועוד.
  • מודל עסקי – מרכיבי הכנסות עליהם מבוסס המיזם ועד כמה הם ברי השגה. בעולם האינטרנט יזמים רבים נוטים לטעות ולחשוב שמודל הכנסות המבוסס רובו ככולו על מכירת שטחי פרסום הוא קל ופשוט. כל שצריך הוא להביא את הגולשים. ובכן, אם להביא את הגולשים זו משימה קשה בפני עצמה הרי שבמרבית המקרים, גם הצלחה במשימה זו לא תביא למכירה ולו של שטח פרסום אחד. מודל ההכנסות חייב להיות מבוסס ומחובר לקרקע המציאות.
  • שיווק וקידום – הקמת האתר זו רק תחילת הדרך. חשיפת הבשורה אל העולם הרחב זה כבר סיפור אחר לגמרי. שיווק יעיל ואפקטיבי יעשה שימוש נכון בכלים שמטרתם לקדם את האתר במנועי חיפוש, הן באופן אורגני והן במימון, יבחן אפשרויות לשיווק באמצעות תוכניות שותפים (במקרים הרלוונטיים) ויצור את הקשרים העסקיים הנכונים לצורך הגברת החשיפה האפקטיבית.
  • גרפיקה ועיצוב – נראות האתר מהווה חלק קריטי בהעברת המסר ולפיכך היא חייבת לתמוך בקונספט של המיזם ובמטרה אליה הוא מכוון.
  • תוכן – מהווה את החוליה המקשרת בין היוזמה (מטרת האתר) לבין ההנעה של הגולש לפעולה (בהתאם לאפשרויות שמעמיד לרשותו האתר). תוכן איכותי התומך באופן מקצועי ומדויק במטרות המיזם יביא לתוצאות עסקיות טובות יותר.
  • קשרים – יש פתגם שאומר שכשיש קשרים לא צריך פרוטקציה. זה נכון!
 לכל אלו, מתווסף כמובן הפן הניהולי, התפעולי והפיננסי – תחזית השיווק והמכירות, ניתוח מרכיבי ההוצאות הישירות והקבועות, ניתוח נקודת האיזון, תחזית רווח והפסד, חזית תזרים מזומנים, ניתוח צורכי המימון, קביעת שלבי הקמת המיזם תוך סימון נקודות עצירה להפחתת הסיכונים וגידור הסיכון ועוד.

חברת אופק-בר הינה חברת ייעוץ עסקי ופיננסי המתמחה במתן שירותי הכוונה, התוויה וגיבוש מיזמי אינטרנט עד לכדי גיבוש תוכנית עסקית מקיפה ומקצועית. אנחנו בחברת אופק-בר מובילים אותך, החל משלב הרעיון, דרך גיבוש תוכנית הפעולה, הכנת תוכנית עסקית ועד להתנעת הפעילות והפעלת המיזם, על כל שלביו.

החברה מנוהלת ע"י יניב רוסו, בעל ניסיון רב שנים ביזמות ובתפקידי ניהול בחברות טכנולוגיות ובמיזמי אינטרנט מגוונים. בין היתר ייסד והקים את אתר Ticketnetלמכירת כרטיסים, יניב הוביל בהצלחה תהליך של מכירת החברה לאחת מחברות התקשורת הגדולות בישראל. ליניב ניסיון רב באפיון מערכות תוכנה ואינטרנט מורכבות, בניהול צוותי פיתוח, שיווק ומכירות, ביצירת שיתופי פעולה אסטרטגיים, בהכנת תוכניות עסקיות ובגיוס הון.


[ חזרה לגלרייה ]
  • הדפס עמוד זה
  • ספר לחבר
  • הוסף לפייסבוק
  • הוסף לגוגל סימניות
  • הוסף ציוץ בטויטר
* שם:
* אימייל:
טלפון:
Captcha