[ חזרה לבלוג ]

pixel3
ר.ס.ס. פוסטים אחרונים ספר לחבר הוסף לפייסבוק הוסף ציוץ בטויטר

תוכנית עסקית לסטארט-אפ


תוכנית עסקית לסטארט-אפ
הכנת תוכנית עסקית היא עניין מורכב, הדורש הבנה רב תחומית, ניסיון פרקטי ויכולת ניתוח וחילוץ העיקר מהטפל. על מנת לכתוב תוכנית עסקית מקצועית נדרשת מומחיות בשיווק וערוצי הפצה, תפעול ולוגיסטיקה, כספים ומיסוי, ארגון וניהול, הכרת ערוצי גיוס הון ועוד.
 
היחודיות של תוכנית עסקית לסטארט אפים טכנולוגיים
 
בשונה ממרבית המיזמים האחרים, סטארט אפ טכנולוגי ניחן בתכונות ובמאפיינים ייחודיים המחדדים עוד יותר את האתגרים הניצבים בדרך לגיבוש התוכנית העסקית, בהנחה שזו מיועדת לספק תוכנית פעולה מציאותית וכושר חיזוי טוב למצבי הטבע האפשריים. סטארט אפ טכנולוגי מאופיין בתכונה אחת מאוד בולטת: רב הנסתר בו על הגלוי.
 
אם לדוגמא, במיזם לפתיחת חנות נעליים בקניון מרכזי ניתן להשיג ולחלץ את מרבית הנחות היסוד עוד לפני שהוצאנו את השקל הראשון (מספר המבקרים בקניון בכל חתך נדרש, יחס קונים / מבקרים, חתך האוכלוסייה, מיפוי תחרות, ערוצי הפרסום הקיימים ועלויותיהם, עלויות התחזוקה, נתונים פיננסיים מקובלים בענף, הצפת היתרונות והחסרונות של המיזם וכו'), הרי שבמיזם סטארט אפ טכנולוגי כל אלו הינם בגדר השערות והערכות בלבד.
 
אם באותה דוגמא, ממצאי התוכנית העסקית הינם נגזרת של חישובים מתמטיים פשוטים בדרך כלל, הרי שבמקרה של סטארט אפ המצב הפוך לחלוטין. כל הנחת יסוד עשויה להיות שונה באופן מהותי מהערכה הראשונית שנלקחה והסטייה של התוצאות בפועל ביחס לתחזית בתוכנית העסקית תהיה מכפלה של כל השונויות של כל הפרמטרים יחד. במילים אחרות – כל קשר בין התוכנית לבין המציאות עשוי להיות מקרי לחלוטין. ברור שבמצב כזה התוכנית העסקית אינה שווה אף לא את הנייר שעליה היא נכתבה.
 
גורם המפתח להצלחה בהכנת תוכנית עסקית לסטארט אפים
 
אם לצורך הכנת תוכנית עסקית למיזם 'רגיל' יהיה לניסיון הפרקטי של מוביל התהליך (היועץ העסקי) משקל חשוב, הרי שבהכנת תוכנית עסקית למיזם טכנולוגי, הניסיון יהווה תנאי קריטי להצלחה, ולא זו בלבד אלא שנדרש לו ליועץ שיהיה בעל ניסיון פרקטי בתחום הטכנולוגי הספציפי של המיזם.
 
הערך המוסף של חברת אופק ייעוץ עסקי
 
חברת אופק בר השקעות בע"מ מנוהלת על ידי יניב רוסו, מהנדס תעשייה וניהול ומוסמך במנהל עסקים שהקים וניהל מיזמים שונים.
אחד המיזמים אותו הקים וניהל במשך 12 שנים הוא חברת תוכנה, עתירת טכנולוגיה, שהפכה להיות המובילה בתחומה בישראל. במהלך השנים הקים צוות פיתוח מקצועי, החדיר את מערכות התוכנה לארגונים הגדולים והמובילים עד לכדי תפיסת נתח של 70% מהשוק והשיק מערכות Real time שניהלו מיליוני טרנזקציות מקוונות לשימוש של כלל האוכלוסייה. יניב גייס הון מגורמים פרטיים (Angels) ובסופו של דבר מכר את החברה לאחת מחברות התקשורת הגדולות בישראל.
הלבטים והקשיים שמולם ניצב יזם סטארט אפ טכנולוגי מוכרים לנו בחברת אופק בר על כל שלביהם, החל משלב הרעיון, המשך בפיתוח האב טיפוס, גיוסי ההון, שיווק והפצה, יצירת הכנסות ועד למכירה (אקזיט).
 
אנחנו עברנו את התהליך. נשמח ללוות גם אותך בדרך להגשמת היעד.

[ חזרה לבלוג ]
  • הדפס עמוד זה
  • ספר לחבר
  • הוסף לפייסבוק
  • הוסף לגוגל סימניות
  • הוסף ציוץ בטויטר
* שם:
* אימייל:
טלפון:
Captcha