האם להשקיע בפרסום ושיווק בתקופות קשות?

מבנה ההוצאות של כל עסק כולל מרכיבים שחלקם קשיחים וחלקם גמישים לשינוי. הוצאות על שיווק ופרסום נמנות על הגמישים שבהם ולכן קל למנהל להחליט על צמצומם או ביטולם, בעיקר בתקופות קשות...

יניב רוסו, פורסם ב- "העיר" TheMarker

מבנה ההוצאות של כל עסק כולל בתוכו מרכיבים שונים, חלקם גמישים יותר לשינוי וחלקם פחות. תקציב ההוצאה על שיווק ופרסום נמנה על הגמישים ואכן, בתקופות שבהן העסק מדשדש יבחר המנהל במקרים רבים לצמצם דווקא באלו. למה? כי זה הכי קל. האם זה הדבר הנכון לעשותו? כלל לא בטוח!

מטרת השיווק והפרסום היא ליצור מודעות אצל קהל הלקוחות הפוטנציאליים, להגדיל את נתח השוק של העסק ולגרום ללקוחותיך הפוטנציאליים להגיע אליך במקום אל מתחריך. צמצום תקציב השיווק והפרסום בהכרח ייפגע במכירות. ועם זאת, כשהעסק מתקשה לשלם את הוצאותיו הבסיסיות ביותר הרי זה רק הגיוני שבעליו יבחר לצמצם בהוצאות אלו לפני שיחליט לפטר עובד.

בתקופות של שגשוג ורוויה סביר שתקציב ההוצאה על שיווק ופרסום אצלך ואצל מתחריך יהיה גדול יותר ולפיכך תידרש להשקיע הרבה יותר בכדי לבלוט, בכדי לגרום ללקוח הפוטנציאלי לבחור בך על פני מתחריך. לעומת זאת, בתקופות שפל בהן כל אחד מצמצם את הוצאותיו למינימום האפשרי וחותך עד דק את תקציבי הפרסום והשיווק – דווקא אז תוכל, בתקציב נמוך יחסית, לבלוט ביחס למתחריך וליצור לך את היתרון היחסי הכל כך חשוב בתקופה כזו.

נראה שהמשל הבא ימחיש באופן הטוב ביותר את המצב:
אם נקלעת עם חבר ביער ולפתע ניצב מולכם נמר רעב, אינך צריך לרוץ מהר יותר מהנמר כדי להינצל, כל שעליך לעשות הוא לרוץ מהר יותר מהחבר…

 

"כמעט הצלחתי" – המדריך שיעניק לך תובנות להסרת ה"כמעט" ולהצלחת העסק שלך!

אני רוצה לקבל את המתנה

דילוג לתוכן