תהליך הבראה לחברת תוכנה

כשנפגשנו לראשונה החברה הייתה רגע אחד לפני קריסה טוטאלית. חובות של מיליוני שקלים, 25 עובדים שעמדו לאבד את פרנסתם וספקים שרבים מהם היו מגיעים קרוב לוודאי לקריסה, אף הם. הבנק התכוון להגביל את חשבון הבנק. בתהליך בזק של 4 ימים אבחנתי את הבעיות העיקריות של החברה וגיבשתי מתווה ראשוני לתכנית הבראה, אותה הצגתי בפני הבנק...

חברת תכנה המספקת פתרונות מחשוב ייעודיים (שרתים וירטואליים) לארגונים גדולים.
לחברה היה מחזור מכירות של כ- 30 מיליון ₪ בשנה. החברה שהוקמה 5 שנים קודם לכן צמחה בקצב מהיר מדיי, כזה שקשה היה לבעליה ולעובדים שבה להכיל.

כשנפגשנו לראשונה החברה הייתה רגע אחד לפני קריסה טוטאלית. חובות של מיליוני שקלים, 25 עובדים שעמדו לאבד את פרנסתם וספקים שרבים מהם היו מגיעים קרוב לוודאי לקריסה, אף הם.

הבנק התכוון להגביל את חשבון הבנק. בתהליך בזק של 4 ימים אבחנתי את הבעיות העיקריות של החברה וגיבשתי מתווה ראשוני לתכנית הבראה, אותה הצגתי בפני הבנק. ביקשנו לקבל ארכה של חודש לצורך הכנת תוכנית הבראה יסודית ומעמיקה, שתיגע ותטפל בכל הבעיות האקוטיות. הצלחנו לשכנע את הבנק.

בסוף אותו חודש הצגנו תכנית שהביאה את הבנק לכדי החלטה לתת לחברה את הזמן שנדרש לה והוא ירד לחלוטין מכוונתו להגביל את החברה. החברה החלה בתהליך התייעלות אינטנסיבי שכלל ארגון והגדרה מחדש של המבנה הארגוני, בעלי התפקידים, סמכויות ותחומי אחריות, שיפור שיטות עבודה, הכנת כלים לניהול פיננסי (תזרים מזומנים, בקרה על הרווח והפסד ועל נקודת האיזון), כלים לתמחור פרויקטים ועוד. התוצאות באו לידי ביטוי באופן כמעט מידי.

לאחר פחות משנה של ליווי צמוד הגיעה החברה לבשלות לכדי מכירה (זאת הייתה מטרת הבעלים). נכנסנו למו"מ עם גורם שרכש את החברה בסכום כזה, ששנה קודם לכן היה נראה דמיוני.

דילוג לתוכן