מנכ"ל לא צריך לדעת הכל אבל הוא בהחלט צריך לדעת לשאול את השאלות הנכונות ואת האנשים הנכונים. בחברות גדולות הדבר בא לידי ביטוי באופן ברור. מנכ"ל של חברה גדולה יודע להקיף מסביבו סמנכ"לים מקצועיים בתחומי הכספים, השיווק, המכירות, התפעול, הרכש ומשאבי האנוש והוא יודע להפנות עניינים מקצועיים אשר דורשים ידע והיכרות מעמיקים במיוחד ליועצים בעלי ניסיון וידע מוכח. יש לו בדרך כלל את המשאבים הנחוצים לצורך כך ותפקידו לברור את ההמלצות ולקבל החלטות מתוך ראייה מרחבית כוללת אשר לוקחת בחשבון את מכלול השיקולים.
בחברות קטנות הדברים מתנהלים לרוב אחרת. ניתן לראות במקרים רבים את המנכ"ל עסוק במגוון רחב של תחומים מקצועיים מבלי שקיבל את ההכשרה המתאימה ומבלי שצבר את הניסיון המספק. הדבר נובע הן מהעדר מודעות לחשיבות בהתמחויות מקצועיות והן משיקולים כלכליים מטעמי חסכון או אי יכולת לעמוד בהוצאות הנלוות לזה.
ולכן, רבים מהעסקים מתנהלים באופן לא יעיל ולא אפקטיבי, עושים טעויות וחוזרים על אותן טעויות בוורסיות אחרות ומוצאים עצמם מבזבזים משאבי זמן יקרים של אנשי המפתח בחברה, וזאת במקום לקדם את העסק. בתוך כך ניתן לראות בעסקים רבים את בעלי העסק כשהם משקיעים זמן רב בניסיון להבין את המצב הפיננסי שלהם, בניסיונות חוזרים ונשנים לגייס מימון בנקאי לעסק שזקוק נואשות למזומנים, או בניסיונות כושלים לשווק את העסק, לשכור עובדים לא מתאימים לתפקיד ועוד. כמובן שמעבר לאי השגת התוצאות במקרה הטוב, וגרימת נזקים במקרה הרע, יוצא שאותם מנהלים מבזבזים את עיקר זמנם לריק על חשבון קידום העסק ופיתוחו העסקי.
על מנת להיפטר מהרגלים מסוכנים אלו על בעל העסק להבין ולהפנים שנושאים מקצועיים דורשים מיומנות וניסיון של אנשי מקצוע לצורך השגת תוצאות טובות. על מנת להבין את המצב הפיננסי של העסק נדרש רואה חשבון, חשב או יועץ פיננסי שיודע לבנות תחזית תזרים מזומנים, יודע לנתח את מצבת ההתחייבויות והנכסים של העסק, יודע לנתח את נקודת האיזון ויודע לחשב מראש, לנתח את הרגישויות של התוצאות ולהבין את המשמעויות הפיננסיות לפני ביצוע שינויים מהותיים בעסק.
על מנת לייצר יחס עלות/ תועלת אופטימלית בערוצי השיווק נדרש איש שיווק מיומן שמכיר את מגוון ערוצי השיווק הדיגיטליים והאחרים, שיודע לנתח את המקומות שבהם נמצאים קהלי היעד הרלוונטיים ושיודע כיצד לבנות תהליך שיווקי שאיתו יוכל להגיע להמרה אופטימלית.
על מנת לצמצם את הטעויות בקליטת עובדים לא מתאימים (טעויות שכרוכות בדרך כלל בנזקים גדולים מאוד לעסק) נדרש גורם בעל ניסיון וידע בתחום משאבי האנוש, שיוכל לאתר מועמדים בעלי תכונות ויכולות מתאימות.
כל אלו דורשים ידע. אינטואיציה, טובה ככל שתהיה לא תספק.
ואולם שכירת אנשי מקצוע בתחומים הללו היא לא אפשרית עבור מרבית העסקים. ואולם ממילא אין צורך בשכירת עובדים במשרה מלאה למשרות אלו שכן בעסקים קטנים, היקף הפעילות הנדרשת לצורך כך מאוד מצומצם. ולכן האלטרנטיבה שעומדת בפניהם והיא גם האלטרנטיבה הנכונה ביותר היא לשכור יועצים חיצוניים ופרילנסרים לביצוע משימות אלו. שכירת יועצים מאפשרת ליהנות מרמת המקצועיות הגבוהה ביותר וזאת בעלויות שוות לכל כיס.
קבלת סיוע באמצעות אנשי מקצוע תאפשר למנהל לקבל חוות דעת מקצועית ומנומקת לעניינים מהותיים, היא תאפשר לו לקבל החלטות מתוך גישה רציונאלית ולאחר ניתוח יסודי של הדברים וזאת במקום מתוך גישה אינטואיטיבית שעלולה להתברר בדיעבד וברוב המקרים כשגויה, היא תצמצם את כמות הטעויות ותגדיל את כמות ההצלחות והיא תאפשר לו להתמקד בדברים החשובים בעסק לצורך התפתחותו התמידית.
מנכ"ל מקצועי שיידע לאתר, לבחור ושכור את אנשי המקצוע הרלוונטיים עבורו יגיע לתוצאות טובות הרבה יותר מאשר אם יבצע הכל בעצמו.